Internet bestellen,

voor jouw kantoor of werkruimte.

 
 

Informatie over jouw Wi-Fi verbinding

Gefeliciteerd! Op jouw adres worden alle woningen voorzien van super snel glasvezel Internet met een snelheid tot 1 Gigabit! Elke woning is voorzien van een eigen wifi router in de meterkast voor optimaal bereik. Op de WiFi router zitten 4 LAN poorten waarmee ook bekabelde apparatuur kan worden aangesloten.  

Veel gestelde vragen:

  • Waar vind ik de inloggegevens voor de WiFi?
    • Op de WiFi router zit een sticker. Op deze sticker staat de netwerknaam en het wachtwoord. Om snel verbinding te kunnen maken kan je ook de QR code scannen met je mobiele telefoon! Werkt dit niet, selecteer dan het netwerk en vul het wachtwoord in.  Als de sticker niet op het apparaat zit, neem dan contact met ons op!
    • Wifi Gegevens Fairlands
  • Kan ik gebruik maken van internet kabels? 
    • Ja! Je kan je eigen apparatuur aansluiten op 1 van de 4 vrije internetpoortjes. Je kan zelf kabels aanleggen van de wifi router naar het apparaat. Als je geen kabels door je woning wilt dan kan je gebruik maken van powerline adapters!
  • Kan ik mijn eigen WiFi router aansluiten?
    • Het is niet toegestaan dat je jouw eigen wifi router aan sluit. De door ons geplaatse wifi routers zorgen voor een goed bereik en dienen ook bij het verlaten van de woning aanwezig te zijn. 
    • Let op! Het aansluiten van de inkomende kabel op jouw eigen wifi router kan er voor zorgen dat dit apparaat onherstelbaar defect raakt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade die onstaat bij het aansluiten van de kabel op eigen apparatuur!
  • Kan ik de wifi naam en wachtwoord aanpassen.
    • Het is niet mogelijk om de wifi naam en wachtwoord aan te passen.
  • Kan ik ook TV kijken via dit abonnement?
    • TV kijken is geen onderdeel van het abonnement. Er is ook geen kabel verbinding mogelijk. Als je toch naar televisie wilt kijken adviseren wij om gebruik te maken van diensten zoals Canal Digitaal of NLziet. Voor deze diensten heb je een smart TV of een Chromecast nodig. Als je die niet hebt adviseren wij een Chromecast met Google TV om toch gebruik te kunnen maken van deze apps!

Storingen oplossen #Help!?!

  • Ik zie het Wi-Fi netwerk er niet bij staan!
    • Controleer of er lampjes op branden. Als deze er niet op branden, koppel de inkomende kabel even los en sluit hem weer aan.
      • Als er geen lampje op gaat branden, controleer dan even of er een storing gemeld is op status.blackgate.nl. Als er geen storing is gemeld meld dan een nieuwe storing via de chat!
      • Als er wel lampjes op branden neem dan even contact met ons op.
  • Ik kan niet verbinden met het wifi netwerk.
    • Controleer of het met een ander apparaat wel werkt.
      • Werkt het met een ander apparaat wel? Controleer dan eerst jouw apparaat.
      • Werkt het niet met een ander apparaat. Neem dan contact met ons op.

 

Information about your Wi-Fi connection

Congratulations! At your address, all homes are equipped with super fast fiber optic Internet with speeds up to 1 Gigabit! Each home has its own WiFi router in the meter box for optimal coverage. There are 4 LAN ports on the WiFi router that can also be used to connect wired equipment.

Frequently Asked Questions:

  • Where can I find the login details for the WiFi?
    • There is a sticker on the WiFi router. This sticker contains the network name and password. To connect quickly, you can also scan the QR code with your cell phone! If this does not work, select the network and enter the password. If the sticker is not on the device, please contact us!
  • Can I use internet cables?
    • Yes, you can connect your own equipment to 1 of the 4 free internet ports. You can run your own cables from the wifi router to the device. If you don't want cables through your home then you can use powerline adapters!
  • Can I connect my own WiFi router?
    • You are not allowed to connect your own WiFi router. The wifi routers placed by us provide a good range and should also be present when you leave the house.
    • Attention! Connecting the incoming cable to your own wifi router can cause this device to malfunction irreparably. We are not responsible for damage caused when connecting the cable to your own equipment!
  • Can I change the wifi name and password.
    • It is not possible to change the wifi name and password.
  • Can I also watch TV through this subscription?
    • Watching TV is not part of the subscription. There is also no cable connection possible. If you still want to watch television, we recommend using services such as Canal Digitaal or NLziet. For these services you need a smart TV or a Chromecast. If you don't have one, we recommend a Chromecast with Google TV to still be able to use these apps!

Troubleshooting #Help!?!!

  • I don't see the Wi-Fi network listed!
    • Check if there are any lights on it. If they are not on it, disconnect the incoming cable for a moment and reconnect it.
      • If it does not light up, please check if there is an outage reported on status.blackgate.co.uk. If no failure is reported then report a new failure via the chat!
      • If it does light up please contact us.
  • I cannot connect to the wifi network.
    • Check if it works with another device.
      • Does it work with another device? Please check your device first.
      • Does it not work with another device. Then please contact us.