Internet bestellen,

voor jouw kantoor of werkruimte.

Informatie over jouw Wi-Fi verbinding

Gefeliciteerd! Op jouw adres worden alle woningen voorzien van super snel glasvezel Internet met een snelheid tot 1 Gigabit! Elke woning is voorzien van een eigen wifi router in de meterkast voor optimaal bereik. Op de WiFi router zitten 4 LAN poorten waarmee ook bekabelde apparatuur kan worden aangesloten.  

Veel gestelde vragen:

  • Waar vind ik de inloggegevens voor de WiFi?
    • Op de WiFi router zit een sticker. Op deze sticker staat de netwerknaam en het wachtwoord. Om snel verbinding te kunnen maken kan je ook de QR code scannen met je mobiele telefoon! Werkt dit niet, selecteer dan het netwerk en vul het wachtwoord in.  Als de sticker niet op het apparaat zit, neem dan contact met ons op!
    • Wifi Gegevens Fairlands
  • Kan ik gebruik maken van internet kabels? 
    • Ja! Je kan je eigen apparatuur aansluiten op 1 van de 4 vrije internetpoortjes. Je kan zelf kabels aanleggen van de wifi router naar het apparaat. Als je geen kabels door je woning wilt dan kan je gebruik maken van powerline adapters!
  • Kan ik mijn eigen WiFi router aansluiten?
    • Het is niet toegestaan dat je jouw eigen wifi router aan sluit. De door ons geplaatse wifi routers zorgen voor een goed bereik en dienen ook bij het verlaten van de woning aanwezig te zijn. 
    • Let op! Het aansluiten van de inkomende kabel op jouw eigen wifi router kan er voor zorgen dat dit apparaat onherstelbaar defect raakt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade die onstaat bij het aansluiten van de kabel op eigen apparatuur!
  • Kan ik de wifi naam en wachtwoord aanpassen.
    • Het is niet mogelijk om de wifi naam en wachtwoord aan te passen.
  • Kan ik ook TV kijken via dit abonnement?
    • TV kijken is geen onderdeel van het abonnement. Er is ook geen kabel verbinding mogelijk. Als je toch naar televisie wilt kijken adviseren wij om gebruik te maken van diensten zoals Canal Digitaal of NLziet. Voor deze diensten heb je een smart TV of een Chromecast nodig. Als je die niet hebt adviseren wij een Chromecast met Google TV om toch gebruik te kunnen maken van deze apps!

Storingen oplossen #Help!?!

  • Ik zie het Wi-Fi netwerk er niet bij staan!
    • Controleer of er lampjes op branden. Als deze er niet op branden, koppel de inkomende kabel even los en sluit hem weer aan.
      • Als er geen lampje op gaat branden, controleer dan even of er een storing gemeld is op status.blackgate.nl. Als er geen storing is gemeld meld dan een nieuwe storing via de chat!
      • Als er wel lampjes op branden neem dan even contact met ons op.
  • Ik kan niet verbinden met het wifi netwerk.
    • Controleer of het met een ander apparaat wel werkt.
      • Werkt het met een ander apparaat wel? Controleer dan eerst jouw apparaat.
      • Werkt het niet met een ander apparaat. Neem dan contact met ons op.